3 Nisan 2014 Perşembe

Sağlıklı Öğünler



Detox süresince ve sonrasındaki kahvaltı seçenekleri.Sağlıklı beslenmek bir yaşam biçimi haline gelirse anlamlı. Bu aşağıda sıralamış olduğum seçenekleri dönüşümlü olarak haftaya yayarak yapmanız tavsiye ediliyor.

Uyanınca

Her sabah güne 1-2 bardak oda sıcaklığında su ile başlayın. Bu su sabaha kadar oluşan toksinleri vücuttan atılmasına yardımcı olur. İçtiğiniz suyun ph'sı 8'in üzerinde olmalı. İçtiğiniz suyun kalitesi kadar miktarı da önemli. Vücut ağırlığının her kilogramı için 40 ml suya gereksinim vardır.Örneğin; 80 kg bir kişinin günlük su ihtiyacı yaklaşık 3 litredir. Su ya yemeklerden yarım saat önce yada 1-2 saat sonra içilmelidir.Çünkü sindirim süresinin uzamasına sebep olur.

Sağlıklı Kahvaltı Alternatifleri

1-Sabahları 1 bardak taze sıkılmış meyve-sebze suyu için (salatalık, kereviz sapı, limon, elma gibi) Sağlıklı bir sıvı ile güne başlamak vücudu sindirimle yormadan hücrelere vitamin ve mineral taşıdığı için önemli bir işlev görür. Meyve mümkün olduğunca az şekerli olanlar seçilmeli ve hatta bir meyve kullanılmalı.

2-Biraz keçi peyniri, bol domates, salatalık, tuzu yıkanmış zeytin, tam tahıllı ekmek 1 ince dilim. Ekmeğin sindirimi kolay olması için kızartılmış hali tavsiye ediliyor. Yumurta asidiktir bu nedenle haftada 1-2 tüketilmesi yeterlidir.Peynir lifsiz yapışkan bir yiyecek olması sebebi ile kırmızı biberle yenilebilinir.

3-Yulaflı yada çavdarlı müsli. Organik yulaf, damak zevkinize uyacak badem,ceviz,fındık gibi çiğ kuruyemişlerle ve mevsimine uygun kuru meyveler ilave edilerek midenizi tok tutacak bir kahvaltı tercih edebilirisiniz. Müslinizi organik badem sütü yada pirinç sütü ile sulandırabilirsiniz.

4-Organik tahin + Agave (ya da organik bal, doğal harnup pekmezi) Tahin omega3 ve omega6 yağları, protein,kalsiyum ve magnezyum açısından zengin olduğundan iyi bir kahvaltı alternatifidir. İster bir dilim tam tahıllı kızarmış ekmeğinize isterseniz sade wasa'nın üzerine sürerek gönül rahatlığı ile yiyebilirsiniz.

%75-%25 Kuralı- Dengeli Beslenme
Bu kural sizin dengeli bir beslenme düzenine kavuşmanızı sağlayacak olan kuraldır. Başlayan ve biten rejimler yerine arada suçluluk duymadan kaçamak yapabileceğiniz bir beslenme planıdır. %75-%25 kuralına göre öğün tabaklarınızın dörtte üçü sebze geri kalan dörtte biri karbonhidrat veya protein olsun.

Sağlıklı günler,
Mis Pudra

Hiç yorum yok: