6 Nisan 2014 Pazar

Öğünler ve Pratik Bilgiler




Öğle Yemeği Alternatifleri:

Öğle yemeğinde iyi bir kombinasyon yapabilirseniz dilediğinizi yiyebilirsiniz. Kombinasyonlarda salata ve sebze jokerdir. Karbonhidrat ve sebze, protein ve sebze olabilir, ama kesinlikle protein ve nişastalı karbonhidrat birlikte tüketilmemeli. Kötü besin kombinasyonları gaz, şişkinlik, kabızlık ve ishal gibi bazı sindirim sorunlarına yol açabilir ve birbirinin faydalarını nötralize edebilir.

Sağlıklı Ara Öğünler:

Kavrulmamış çiğ ceviz, fındık, badem en iyi ara öğün alternatifidir. Kuruyemişlerde incir, kayısı, erik kuruları tercih edilebiliniyor.(En fazla bir avuç) Ara öğünlerde meyvede yiyebilirsiniz ancak kuru meyve kabuklu yemişler gibi tok tutmaz, üstelik şeker oranları daha yüksektir. Fıstığın her türlüsü asidiktir ve içinde 25 çeşit mantar barındırır. Avokado'da iyi bir ara öğün çeşididir.

Akşam Yemeği:

Hava karardıktan sonra sindirim durduğundan akşam yemeğinin hava kararmadan yenmesi gereklidir. Gece vücudu sindirim ile yormamak için hem erken saatte hemde çok hafif yemeli. Salata ve sebze yemeği yada sebze çorbası gibi. Akşam yemeğinin kilo kontrolünün %60 olduğunu hatırlatmak isterim.

Pişirme Teknikleri:

Buharda, Fırında, Izgara, Haşlama

Yağlar:

Yağlar pişirilmiyor, tıpkı ege yemeklerinde olduğu gibi yemekler pişirildikten sonra üzerinden gezdiriliyor. Kavurma yada pişirmek zorunda kaldığınız durumlarda imdadınıza Hindistan cevizi yağı yetişiyor.

Tuz:

İşlemden geçmiş, beyazlatılmış ve kimyasal içerikli sofra tuzları yerine 84 mineral içeren Himalaya tuzunu kullanabilirsiniz.

Ekmek

Beyaz ekmek kan şekerini yükseltiği ve besleyici değeri olmadığı, içerdiği maya ve gluten nedeniyle en fazla intoleransa neden olduğu için en uzak durulması gereken besindir. Üstelik oldukça yapışkandır ve barsaklarınızdan uzaklaştırmakta zordur. En sağlıklı alternatifler tam buğday, çavdar, yulaf, çok tahıllı ekmeklerdir. Bunları kızartarak yemeniz tercih sebebi olacaktır.

Çay, Kahve ve Bitki Çayları

Çay kahve yerine bol bol adaçayı, yeşil çay, ıhlamur, nane gibi çaylar öneriliyor. Çay ve kahve içerisinde kafein içerdiği için bağımlılık yapar, çok asidik olması sebebi ile miktarı sınırlı tutmakta fayda var.

Sağlıkla devam eden güzel bir hafta bizleri bekliyor. Kim bilir belki bu yazıları okuduğunuz için yarın sabah uyanınca suyunuzu içip ardından sebze suyu hazırlayıp kahvaltı olarak tüketirsiniz. Öğlen olmadan acıkır gibi olduğunuzda biraz çiğ yemişlerden yeyip bol su içerek günün yarısını tamamlarsınız. Öğlen ise güzel bir salata ve çorba içip akşam üstü kuru meyvenizden tüketip erken saatte de akşam yemeğini yer, sağlıklı yaşam gününüz ve diyetinizin ilk gününü böylelikle atlatmış olabilirsiniz.
 
İyi haftalar herkese
Mis Pudra


Hiç yorum yok: