2 Nisan 2014 Çarşamba

Detox



Uzun zaman sonra yeniden Merhaba.

Oldukça köklü ve bir o kadar da yorucu bir zaman tünelinden geçtikten sonra artık eskisi gibi daha sık yazıp bloguma daha çok vakit ayıracağım. Bu süreçte bir çok deneyimim oldu. Bunlardan biri ve bence hayatıma damgasını vuran önemli detaylardan biri olan 'Detox'.  Bu bildiğimiz ancak yaşam standartı haline geçirebilmek için neyi nasıl yapılması gerektiğini bilmediğim bir detox programıydı. 1 Aylık programın sonunda alkali yaşamın faydalarını, ve vücudumdaki bir çok değişikliği fark etmeme neden olan detayları kısım kısım sizlerle paylaşmayı hedefliyorum.

Detox:

Vücuttan toksinlerin atılması ve arınması, başka bir deyişle yenilenme ve enerjinizin yükselmesi diye özetleyebiliriz.Fiziksel, zihinsel ve ruhsal arınmayı sağlayan bu metot kişinin ömrünü uzatıp ve yaşlanma belirtilerini geciktiriyor.

Salçalı ve çok haşlanarak yaptığımız yemekler, fast food ve hazır gıdalar, konserveler vs. gibi yiyecekler fizyolojik dengenin bozulmasını sağlıyor. Solunum veya besin yoluyla alınan toksinler yaşlanmayı artırıyor. Kişinin halsiz, yorgun, asabi, kabızlık, hazımsızlık, net görememe, baş ağrısı ve ağız kokusu gibi problemleri oluşuyor.

Detox'a başlamadan önce Ön Detox yapmak önemli. Çay, kahve,kola ve tüm gazlı içecekler, et, tavuk, balık, süt, kızartma ve hamur işleri gibi yiyeceklerden uzak durmakla başlamak gerekiyor. Çiğ sebze, biraz meyve, baklagiller, yeşillikler ve bol su içerek 1-2 hafta bu şekilde vücudunuzu arındırmaya zemin hazırlamış oluyorsunuz. Diyetisyen kontrolünde gözlemlenerek yaş, kilo, boy, yağ oranınıza göre yemek yeme tablonuzu çıkartıp ve hedeflerinizi belirledikten sonraki süreçte söylenen ve yapılması gereken detayları harfiyen yerine getirdiğinizde Detox sürecinde hızlı ve sağlıklı şekilde kilo verdiğinizi göreceksiniz.
Evet alışkın olduğunuz bir damak tadı var ve bu yeme şeklinden uzak kalmak başlarda sizi zorlayabilir.
Ancak bunun önce bir süreç olduğunu düşünürseniz zaten detox sonrası isteseniz de asidik gıdaları (kuruyemiş, tüm şeker içeren içecek ve yiyecekler,sakatatlar,kabuklu deniz mahsülleri,patates, vb) eskisi gibi tüketemediğinizi fark edeceksiniz. Farkındalığınız arttıkça beyniniz yenmemesi gerekenlerden uzak durmanızı sağlıyor emin olun.


Buradaki tek ayrım tabi ki canınız istiyorsa haftanın 1 veya 2 günü özel yemekler yapabilir en sevdiğiniz cipsi veya tatlıyı veya kızartmayı yiyebiliyorsunuz. Sadece eskisinden daha dikkatli ve kontrollü haftanın 5 günü sağlıklı ve alkali yaşayıp kalan diğer günlerde kendinizi ödüllendirebiliyorusunuz.

Hayat'ta en güzel anlardan biride insanın sevdikleri ile güzel sofralarda keyifli yemekler yemesi değil mi?

Önemli: Hamileyseniz, diabetikseniz, emziriyorsanız asla detox uygulamamalısınız! Doğru bir dönemde sağlıklı bir detox uygulamak, bünyenize uygun programı belirlemek için doktorunuza başvurmanız gerekir.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere
Sevgiler,
Mis Pudra

Hiç yorum yok: