6 Nisan 2014 Pazar

Öğünler ve Pratik Bilgiler




Öğle Yemeği Alternatifleri:

Öğle yemeğinde iyi bir kombinasyon yapabilirseniz dilediğinizi yiyebilirsiniz. Kombinasyonlarda salata ve sebze jokerdir. Karbonhidrat ve sebze, protein ve sebze olabilir, ama kesinlikle protein ve nişastalı karbonhidrat birlikte tüketilmemeli. Kötü besin kombinasyonları gaz, şişkinlik, kabızlık ve ishal gibi bazı sindirim sorunlarına yol açabilir ve birbirinin faydalarını nötralize edebilir.

Sağlıklı Ara Öğünler:

Kavrulmamış çiğ ceviz, fındık, badem en iyi ara öğün alternatifidir. Kuruyemişlerde incir, kayısı, erik kuruları tercih edilebiliniyor.(En fazla bir avuç) Ara öğünlerde meyvede yiyebilirsiniz ancak kuru meyve kabuklu yemişler gibi tok tutmaz, üstelik şeker oranları daha yüksektir. Fıstığın her türlüsü asidiktir ve içinde 25 çeşit mantar barındırır. Avokado'da iyi bir ara öğün çeşididir.

Akşam Yemeği:

Hava karardıktan sonra sindirim durduğundan akşam yemeğinin hava kararmadan yenmesi gereklidir. Gece vücudu sindirim ile yormamak için hem erken saatte hemde çok hafif yemeli. Salata ve sebze yemeği yada sebze çorbası gibi. Akşam yemeğinin kilo kontrolünün %60 olduğunu hatırlatmak isterim.

Pişirme Teknikleri:

Buharda, Fırında, Izgara, Haşlama

Yağlar:

Yağlar pişirilmiyor, tıpkı ege yemeklerinde olduğu gibi yemekler pişirildikten sonra üzerinden gezdiriliyor. Kavurma yada pişirmek zorunda kaldığınız durumlarda imdadınıza Hindistan cevizi yağı yetişiyor.

Tuz:

İşlemden geçmiş, beyazlatılmış ve kimyasal içerikli sofra tuzları yerine 84 mineral içeren Himalaya tuzunu kullanabilirsiniz.

Ekmek

Beyaz ekmek kan şekerini yükseltiği ve besleyici değeri olmadığı, içerdiği maya ve gluten nedeniyle en fazla intoleransa neden olduğu için en uzak durulması gereken besindir. Üstelik oldukça yapışkandır ve barsaklarınızdan uzaklaştırmakta zordur. En sağlıklı alternatifler tam buğday, çavdar, yulaf, çok tahıllı ekmeklerdir. Bunları kızartarak yemeniz tercih sebebi olacaktır.

Çay, Kahve ve Bitki Çayları

Çay kahve yerine bol bol adaçayı, yeşil çay, ıhlamur, nane gibi çaylar öneriliyor. Çay ve kahve içerisinde kafein içerdiği için bağımlılık yapar, çok asidik olması sebebi ile miktarı sınırlı tutmakta fayda var.

Sağlıkla devam eden güzel bir hafta bizleri bekliyor. Kim bilir belki bu yazıları okuduğunuz için yarın sabah uyanınca suyunuzu içip ardından sebze suyu hazırlayıp kahvaltı olarak tüketirsiniz. Öğlen olmadan acıkır gibi olduğunuzda biraz çiğ yemişlerden yeyip bol su içerek günün yarısını tamamlarsınız. Öğlen ise güzel bir salata ve çorba içip akşam üstü kuru meyvenizden tüketip erken saatte de akşam yemeğini yer, sağlıklı yaşam gününüz ve diyetinizin ilk gününü böylelikle atlatmış olabilirsiniz.
 
İyi haftalar herkese
Mis Pudra


3 Nisan 2014 Perşembe

Sağlıklı Öğünler



Detox süresince ve sonrasındaki kahvaltı seçenekleri.Sağlıklı beslenmek bir yaşam biçimi haline gelirse anlamlı. Bu aşağıda sıralamış olduğum seçenekleri dönüşümlü olarak haftaya yayarak yapmanız tavsiye ediliyor.

Uyanınca

Her sabah güne 1-2 bardak oda sıcaklığında su ile başlayın. Bu su sabaha kadar oluşan toksinleri vücuttan atılmasına yardımcı olur. İçtiğiniz suyun ph'sı 8'in üzerinde olmalı. İçtiğiniz suyun kalitesi kadar miktarı da önemli. Vücut ağırlığının her kilogramı için 40 ml suya gereksinim vardır.Örneğin; 80 kg bir kişinin günlük su ihtiyacı yaklaşık 3 litredir. Su ya yemeklerden yarım saat önce yada 1-2 saat sonra içilmelidir.Çünkü sindirim süresinin uzamasına sebep olur.

Sağlıklı Kahvaltı Alternatifleri

1-Sabahları 1 bardak taze sıkılmış meyve-sebze suyu için (salatalık, kereviz sapı, limon, elma gibi) Sağlıklı bir sıvı ile güne başlamak vücudu sindirimle yormadan hücrelere vitamin ve mineral taşıdığı için önemli bir işlev görür. Meyve mümkün olduğunca az şekerli olanlar seçilmeli ve hatta bir meyve kullanılmalı.

2-Biraz keçi peyniri, bol domates, salatalık, tuzu yıkanmış zeytin, tam tahıllı ekmek 1 ince dilim. Ekmeğin sindirimi kolay olması için kızartılmış hali tavsiye ediliyor. Yumurta asidiktir bu nedenle haftada 1-2 tüketilmesi yeterlidir.Peynir lifsiz yapışkan bir yiyecek olması sebebi ile kırmızı biberle yenilebilinir.

3-Yulaflı yada çavdarlı müsli. Organik yulaf, damak zevkinize uyacak badem,ceviz,fındık gibi çiğ kuruyemişlerle ve mevsimine uygun kuru meyveler ilave edilerek midenizi tok tutacak bir kahvaltı tercih edebilirisiniz. Müslinizi organik badem sütü yada pirinç sütü ile sulandırabilirsiniz.

4-Organik tahin + Agave (ya da organik bal, doğal harnup pekmezi) Tahin omega3 ve omega6 yağları, protein,kalsiyum ve magnezyum açısından zengin olduğundan iyi bir kahvaltı alternatifidir. İster bir dilim tam tahıllı kızarmış ekmeğinize isterseniz sade wasa'nın üzerine sürerek gönül rahatlığı ile yiyebilirsiniz.

%75-%25 Kuralı- Dengeli Beslenme
Bu kural sizin dengeli bir beslenme düzenine kavuşmanızı sağlayacak olan kuraldır. Başlayan ve biten rejimler yerine arada suçluluk duymadan kaçamak yapabileceğiniz bir beslenme planıdır. %75-%25 kuralına göre öğün tabaklarınızın dörtte üçü sebze geri kalan dörtte biri karbonhidrat veya protein olsun.

Sağlıklı günler,
Mis Pudra

2 Nisan 2014 Çarşamba

Detox



Uzun zaman sonra yeniden Merhaba.

Oldukça köklü ve bir o kadar da yorucu bir zaman tünelinden geçtikten sonra artık eskisi gibi daha sık yazıp bloguma daha çok vakit ayıracağım. Bu süreçte bir çok deneyimim oldu. Bunlardan biri ve bence hayatıma damgasını vuran önemli detaylardan biri olan 'Detox'.  Bu bildiğimiz ancak yaşam standartı haline geçirebilmek için neyi nasıl yapılması gerektiğini bilmediğim bir detox programıydı. 1 Aylık programın sonunda alkali yaşamın faydalarını, ve vücudumdaki bir çok değişikliği fark etmeme neden olan detayları kısım kısım sizlerle paylaşmayı hedefliyorum.

Detox:

Vücuttan toksinlerin atılması ve arınması, başka bir deyişle yenilenme ve enerjinizin yükselmesi diye özetleyebiliriz.Fiziksel, zihinsel ve ruhsal arınmayı sağlayan bu metot kişinin ömrünü uzatıp ve yaşlanma belirtilerini geciktiriyor.

Salçalı ve çok haşlanarak yaptığımız yemekler, fast food ve hazır gıdalar, konserveler vs. gibi yiyecekler fizyolojik dengenin bozulmasını sağlıyor. Solunum veya besin yoluyla alınan toksinler yaşlanmayı artırıyor. Kişinin halsiz, yorgun, asabi, kabızlık, hazımsızlık, net görememe, baş ağrısı ve ağız kokusu gibi problemleri oluşuyor.

Detox'a başlamadan önce Ön Detox yapmak önemli. Çay, kahve,kola ve tüm gazlı içecekler, et, tavuk, balık, süt, kızartma ve hamur işleri gibi yiyeceklerden uzak durmakla başlamak gerekiyor. Çiğ sebze, biraz meyve, baklagiller, yeşillikler ve bol su içerek 1-2 hafta bu şekilde vücudunuzu arındırmaya zemin hazırlamış oluyorsunuz. Diyetisyen kontrolünde gözlemlenerek yaş, kilo, boy, yağ oranınıza göre yemek yeme tablonuzu çıkartıp ve hedeflerinizi belirledikten sonraki süreçte söylenen ve yapılması gereken detayları harfiyen yerine getirdiğinizde Detox sürecinde hızlı ve sağlıklı şekilde kilo verdiğinizi göreceksiniz.
Evet alışkın olduğunuz bir damak tadı var ve bu yeme şeklinden uzak kalmak başlarda sizi zorlayabilir.
Ancak bunun önce bir süreç olduğunu düşünürseniz zaten detox sonrası isteseniz de asidik gıdaları (kuruyemiş, tüm şeker içeren içecek ve yiyecekler,sakatatlar,kabuklu deniz mahsülleri,patates, vb) eskisi gibi tüketemediğinizi fark edeceksiniz. Farkındalığınız arttıkça beyniniz yenmemesi gerekenlerden uzak durmanızı sağlıyor emin olun.


Buradaki tek ayrım tabi ki canınız istiyorsa haftanın 1 veya 2 günü özel yemekler yapabilir en sevdiğiniz cipsi veya tatlıyı veya kızartmayı yiyebiliyorsunuz. Sadece eskisinden daha dikkatli ve kontrollü haftanın 5 günü sağlıklı ve alkali yaşayıp kalan diğer günlerde kendinizi ödüllendirebiliyorusunuz.

Hayat'ta en güzel anlardan biride insanın sevdikleri ile güzel sofralarda keyifli yemekler yemesi değil mi?

Önemli: Hamileyseniz, diabetikseniz, emziriyorsanız asla detox uygulamamalısınız! Doğru bir dönemde sağlıklı bir detox uygulamak, bünyenize uygun programı belirlemek için doktorunuza başvurmanız gerekir.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere
Sevgiler,
Mis Pudra