17 Mart 2013 Pazar

Ferhangi Şeyler




Cuma günü oldukça çabalayarak çıktım iş yerinden. Ferhangi Şeyler Oyununa 1 ay öncesinden aldık biletimizi. Çok heyecanlıydım çocukken Varsayalım İsmail ve diğer parodilerini izlerdim. Çocukluğumdaki sanatçıyı görecektim. Koltuğumuza kurulduk tiyatronun eski büyülü atmosferi, sahneye yakın olmanın verdiği heyecan Ferhan Şensoy'un karşımıza geçip arkamdaki sıraya gül atması gözlerimi açıp her anını hafızama kaydetmeme neden oldu. Oyun 1987'den bu yana hala sahneleniyor. Ev sahibesi Orkinos hanım, avukat tayfun, mahalle bakkalı, bakkalın aptal çırağı, güncel politikacılar, devlet yöneticileri, hepsi her an varlıklarını hissettirdi.


Oyun baştan sona komik ve sürprizlerle doluydu. Oyunda Mahsuni Şerif'in en yakın dostu olduğunu öğrendim ve çok şaşırdım. Saz çaldı ve kendi yazdığı şarkıları seslendirdi. Zekasına, esprilerine, sahnedeki duruşuna bir kez daha hayran kaldım. Bence bu kült oyunu en kısa zamanda izlemelisiniz.


Hiç yorum yok: