4 Kasım 2012 Pazar

Mistik Şehir Konya



İş amaçlı geldik Konya'ya. Vaktimiz yok gidemeyeceğiz diye endişelenirken bavulları otele attığımız gibi Mevlana'nın Müzesinde soluğu aldık. Müze'de oldukça ilginç eşyalar gördük, dua ettik huzur bulduk.
Müzenin resimleyebildiğim kadarıyla görüntülerini paylaşıyorum.


Kandil


Kudüm 19 yy ait


Dervişlerin Ney Aleti, baştan 3.sıradaki Neyzen Teyfik'e ait


Zikir tesbihi


Sancak


Dervişlerin giydikleri kaftanı ve sikkesi



Sikke Mafhazası


Hazine-i Evrak 12 yy.


Posta çantaları


Ruzname 19 yy


Serpuş 13 yy ait Şems-i Tebrizi'ye ait


Hz. Mevlânâ’nın Vasiyeti:
Size, gizlide ve açıkta Allah’tan korkmayı, az yemeyi, az uyumayı, az konuşmayı, isyan ve günahları terk etmeyi, oruç tutmayı, namaza devam etmeyi, sürekli olarak şehveti terk etmeyi, bütün yaratıklardan gelen cefaya tahammüllü olmayı, aptal ve cahillerle oturmamayı, güzel davranışlı ve olgun kişilerle birlikte bulunmayı vasiyet ediyorum. İnsanların en hayırlısı, insanlara yararı olandır. Sözün en hayırlısı, az ve anlaşılır olanıdır.
“Ölümümüzden sonra mezarımızı yerde aramayınız! 
Bizim mezarımız âriflerin gönüllerindedir” 




Hücrenişin mevlevihanede 1001 gün çile çıkarıp Dede sıfatını kazanan ve aynı zamanda tekke içerisinde bir de hücre (oda) sahibi olan zata verilen sıfat. Nevniyaz adı verilen derviş (sağ tarafta ayakta olan) Ayakçılık, bulaşıkçılık, pazarcılık, somatçılık, kandilcilik, süpürgecilik gibi sekiz ayrı görevden sorumlu kişi.


Tılsımlı (dualı) Gömlek 14 yy
Sultan Veled'e ait gömlek pamuklu kumaştan dikilmiş 







Huzür-ı Pir Bölümü
Mevlanın olduğu bölüme giden kapı 


Vee mutlu ben :)



1 yorum:

Adsız dedi ki...

çok güzel insan huzur buluyor canım benim inşallah bende bir gün giderim kısmet olursa tabi görmek istiyorum canım kızım benim.