14 Ocak 2012 Cumartesi

Salvador Dali Sergisi

                

 Gecen haftasonu arkadasim Aylin'le Salvador Dali'nin sergisine gittik.
Soguk bir Cumartesi gunu olmasina ragmen Dali sergisine ilgi oldukca yogundu. Bilet kuyrugunda bir sure bekledikten sonra basladik sergiyi gezmeye. Yaklasik bir saat suren turda oldukca kafa patlattigimizi belirtmek isterim :) Sanatci bu resimde ne anlatmak istedi? Bu resimdeki ifadeler ne demek acaba vs. bunun gibi sorulari sorup bulmaya calisirken sergiyi tamamladik. Ne yalan soyliyeyim oldukca etkilendim. Ancak nasil bir ruh haliyle cizilmis bu resimler? Nasil bir enerji? Ya da gizemli detaylardan dolayi psikolojik bir etkenmidir nedir bilmem bir saat icinde enerjimiz kalmamisti. Dali'yi Dante'yi daha detayli arastiracagimizin sozunu verip oradan ayrildik. Kisitli bir surede fotograf cekmek zorunda kaldim bu seferlik idare edin lutfen. Ben aradan cekiliyorum serginin bir kismini ayaginiza kadar getirdim keyfini cikarin derim :)               



1971 yilnda resmedilmis gala ile aksam yemegi 12 adet litografi'den olusuyor.
Dali cocuklugun'dan beri asci olmayi hedeflemis. 68 yasinda efsane restaurantlarin, ascilarin menu ve tarifleriyle surrealist gastro-estetik hikayelerini bir araya getirmis.











Dante'nin guzelligi








Eserler Tophane-i Amire'de 26 Subat 2012 tarihine kadar sergilenmeye devam edecek.

Mis Pudra

Hiç yorum yok: