29 Kasım 2011 Salı

Mezgit Pane



Evvet bayanlar baylar..

Şu aralar evdeki yenileme ve tadilat durumlarından dolayı bloğumla ilgilenemez oldum. Hafta sonu bir ara fırsatını bulup televizyonda Lezzet Üstü Yol Duraklarını seyrettim. Ne zaman bu programı seyretsem girip  mutfağa yemek yapasım geliyor ve mutlaka bir şeyler yeme isteğim artıyor.  Mezgit Pane yapıyorlardı.İzlerken o kadar canım çekti ki dayanamayıp ertesi gün yaptım. Buyurunuz efendim.

Yapılışı

1 kilo mezgit fileto şeklide kesilir.  Sosa yatırılır 1 saat kadar.  Sosta dinlenmiş mezgitler una bulanarak kızartılır.

·         Beyaz şarap (1 kadeh kadar)
·         Yumurta sarısı (1 kilo’ya 2 yumurta yeterli)
·         3 diş sarımsak
·         Nane
·         Karabiber
·         Tuz
·         Zeytinyağı (miktarı isteğe göre)
·         Beyaz un ve mısır unu karışımı veya galeta unu

Afiyet Olsun

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Mmmm :)) agzım sulandı.

Berna

Adsız dedi ki...

Bir balık sever olarak çok güzel bir tarif. Hemen deneyeceğim.
Bu arada blogunuzun severek takip ediyorum.

Sevgiler,
Öykü

Burcu dedi ki...

Bernacım benimde sulandı o yüzden hemen yapıverdim :)

Öptüm çok
Mis Pudra

Burcu dedi ki...

Öykü,

Mutlaka denemelisin gerçekten çok başarılı bir tarif misafire de yapılabilecek lezzette. Çok teşekkürler takibin ve yorumun için.

Sevgiler,
Mis Pudra

Adsız dedi ki...

AFİYET ŞEKER OLSUN EFENDİM.

Nursel :)

Burcu dedi ki...

Teyzemm saol :)

Adsız dedi ki...

afiyet olsun canım kızım benim sen yaparsında güzel olmazmı ellerine sağlık bende denicem .