26 Eylül 2011 Pazartesi

Yummy




İnsan kafasına bir şey takmasın öyle yada böyle bir şekilde yapıyor. Hafta sonu Eminönü'ne gitmek zorunda kaldım. Çok uzun zaman önce çikolata  yapmak için Eminönü'nde sokak sokak gezip turlayıp çikolata fiyatların yüksek olmasından sebep vazgeçmiştim. O zaman bana önerilen kalıp çikolatalar 100 TL'den başlıyordu. Şimdi benim gibi amöterler için küçük paketlerini yapmışlar fiyatı sadece 9 TL.  


Malzemeler:


1 Adet kuvertür çikolata bitter ya da sütlü
1 Adet çikolata kalıbı
İsteğe göre fındık,fıstık,badem.


Kalıba boşaltılmış hali


Yapımı çok basit çikolatayı Benmari usulü eritiyoruz. (Bir tencerenin içine su doldurarak ocağa alıyoruz ve üzerine de içine küçük parçalar haline getirdiğimiz çikolatayı koyduğumuz ısıya dayanıklı kabı koyuyoruz. Ve su kaynadıkça da çikolatamız yavaşça erimeye başlıyor.) Ardından eriyen çikolatayı kaşık yardımıyla kalıplara boşaltıyoruz. Dilerseniz yarısına kadar çikolata koyup içine fındık koyup üstünü tekrar çikolata kapatarak çikolatanızı değişik yemişlerlede tatlandırabilirsiniz. Bir süre evin serin bir kısmında sıcaklığı geçene kadar dinlendikten sonra buzdolabında soğutup servis edebilirsiniz.




Vee  voilaa :)  
Ev yapımı çikolatam'dan buyrunuz .. Yapması zahmetsiz ama yemesi leziz. 


Afiyet olsun
Mis Pudra

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ve Burcum bunu da yaptı :)) Ellerine sağlık canım.

Banu.

Burcu dedi ki...

Canım benim saol ;)