24 Ocak 2011 Pazartesi

Firarperest'ten..

-Kelime cömerdi, duygu cimrisi bugünün insanı konuşmaya gelince açıyor ağzını, duygulanmaya gelince tutuyor kendini.
Zaman yok ya, hep bir telaş halindeyiz ya, bunca koşturma arasında kimsenin durupta
duygulanmaya vakti yok.

-Şimdi sen elmayı seviyorsun diye elmanın da seni sevmesi gerekiyor mu? diye sormuştu "Nazım Hikmet", o muazzam ve duru üslubuyla. Halbuki bugünün aşklarını görse ne derdi acaba? Bugün ellerde teraziler, adeta gramla yargılanıyor aşk 160 gram sevgiye karşılık 160 gram sevgi alınabilinirmiş gibi, herkes verdiği kadarını istiyor.

-Ben senin ismini tarçın kokulu akide şekeri gibi tutuyorum ağzımda, damağımda, ruhumda. Kaygılarını biliyorum, yanlızlıklarını, kırgınlıklarını ve hırslarını da. Kalbinin ritmini duyuyorum; yanında olamasam, elini tutamasamda.

-İnsanın işi ögrenmektir. Deve insandan daha güçlüdür; fil daha iri, aslan daha yiğittir. Sığır insandan daha çok yiyecek yer; kuşların erkekliği daha fazladır. İnsanın işi ise ögrenmektir bu alemde..

-Dost umut demektir.Faniliğinle, eksikliginle, kusurlarınla, takıntılarınla çok daha barışık hale getirir seni. Dostun seni seviyordur ya, aynen bu halinle seviyordur ya sende kendini daha çok sevmeye başlarsın. Onun gözünden kendine bakarsın. Bir damla içersin dostluğun iksirinden, dünyaya bakışın değişir..

Elif Şafak

Bıraksanız daha çok yazarım bu kitaptaki güzellikleri ama iyisimi siz alıp mutlaka okuyun ruhunuza iyi gelecek eminim. Şimdiden iyi haftalar :)

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Günaydın canım, çok güzelmiş.

Berna

Burcu dedi ki...

Günaydın Berna'm :)

Bende ne zaman Elif Şafak okusam kelimeleri ne kadar güzel kullandığını düşünürüm. Kitaplarını keyifle okuyorum.

Öptüm seni

Adsız dedi ki...

canım gerçekten güezelmiş bende okumak isterim okucam öptüm kızım seni...

Selen dedi ki...

Umudum benim.. canım...

Burcu dedi ki...

annem mutlaka okumalısın eminim sende seveceksin.

Selenim..minik'im sende benim umudumsun :)

öptüm ikinizi de